قرآن کریم، ترجمه فولادوند.
الإحتجاج على أهل اللجاج، احمد بن على طبرسى، مشهد: مرتضى، چاپ اول، ۱۴۰۳ق.
الإرشاد فی معرفة حجج اللّٰه على العباد، محمدبننعمان (شیخ مفید)، قم: کنگره شیخ مفید، چاپ اول، ۱۴۱۳ق.
إرشاد القلوب إلى الصواب، شیخ حسن دیلمى، قم: رضى، ۱۴۱۲ق.
الأمان، سید على بن موسى ابن طاوس، قم: مؤسسه آل البیت:، ۱۴۰۹ق.
بحار الأنوار، محمدباقر مجلسی، تهران: اسلامیه، ۱۴۰۴ق.
بحر العلوم، نصربن محمد بن احمد سمرقندى، بیجا: بینا، بیتا.
البرهان فى تفسیر القرآن، سید هاشم بحرانى، تهران: بنیاد بعثت، چاپ اول، ۱۴۱۶ق.
بصائر الدرجات، محمدبنحسنبن فروخ صفار، قم: انتشارات کتابخانه آیة الله مرعشى، ۱۴۰۴ق.
تأویل الآیات الظاهرة، سید شرفالدین حسینى استرآبادى، چاپ اول، قم: انتشارات جامعه مدرسین، ۱۴۰۹ق.
التبیان فى تفسیر القرآن، محمد بن حسن طوسى، بیروت: دار احیاء التراث العربى، بیتا.
تحلیل محتوا، لورنس باردن، ترجمه: ملیحه آشتیانی و محمد یمنی دوزی، تهران: دانشگاه شهید بهشتی، ۱۳۷۵ش.
تفسیر اثنا عشرى، حسین بن احمد حسینى شاه عبدالعظیمى، تهران: انتشارات میقات، ۱۳۶۳ش.
تفسیر الجلالین، جلال الدین محلى و جلال الدین سیوطی، بیروت: مؤسسه النور للمطبوعات، ۱۴۱۶ق.
تفسیر أحسن الحدیث، سید على اکبر قرشى، تهران: بنیاد بعثت، چ سوم: ۱۳۷۷ش.
تفسیر سور آبادى، ابوبکر عتیق بن محمد سور آبادى، تهران: فرهنگ نشر نو، ۱۳۸۰ش.
تفسیر الصافى، ملا محسن فیض کاشانى، تهران: الصدر، چاپ دوم، ۱۴۱۵ق.
تفسیر الصراط المستقیم، سید حسین بروجردى، قم: موسسه انصاریان، چاپ اول، ۱۴۱۶ق.
تفسیر العیاشی، محمد بن مسعود عیاشی، تهران: چاپخانه علمیه، ۱۳۸۰ق.
تفسیر القرآن الکریم (شبر)، سیدعبدالله شبر، بیروت: دار البلاغة للطباعة و النشر، ۱۴۱۲ق.
تفسیر القمى، علىبنابراهیم قمى، قم: دارالکتاب، چاپ چهارم، ۱۳۶۷ش.
تفسیر الکاشف، محمد جواد مغنیه، تهران: دار الکتب الإسلامیة، ۱۴۲۴ق.
تفسیر نمونه، ناصر مکارم شیرازی و همکاران، تهران: دار الکتب الإسلامیة، چ اول: ۱۳۷۴ش.
تفسیر نور الثقلین، عبد على بن جمعه عروسى حویزى، قم: انتشارات اسماعیلیان، چاپ چهارم، ۱۴۱۵ق.
التوحید، محمد بن على ابن بابویه، قم: جامعۀ مدرسین، چ اول، ۱۳۹۸ق.
جامع البیان فى تفسیر القرآن، ابو جعفر محمد بن جریر طبرى، بیروت: دار المعرفه، ۱۴۱۲ق.
الجدید فى تفسیر القرآن المجید، محمد بن حبیب الله سبزوارى نجفى، بیروت: دار التعارف للمطبوعات: ۱۴۰۶ق.
الخرائج و الجرائح، سعید بن هبة الله قطب راوندی، قم: مدرسۀ امام مهدی۷، چاپ اول: ۱۴۰۹ق.
الخصال، محمد بن على ابن بابویه، قم: جامعۀ مدرسین، چ اول، ۱۳۶۲ش.
دقائق التأویل و حقائق التنزیل، محمود بن محمد حسنى أبوالمکارم، تهران: نشرمیراثمکتوب، ۱۳۸۱ش.
دلائل الامامه، محمدبن جریر طبری، قم: دارالذخائر للمطبوعات، بیتا.
رجال الکشی (اختیار معرفه الرجال)، ابوعمرو کشّی، مشهد: مؤسسۀ نشر دانشگاه مشهد، ۱۴۹۰ق.
روض الجنان و روح الجنان فى تفسیرالقرآن، حسین بن على ابوالفتوح رازى، مشهد: بنیاد پژوهشهاى اسلامى آستان قدس رضوى، ۱۴۰۸ق.
شرح الکافی، محمد صالح مازندرانى، تهران: المکتبة الإسلامیة، ۱۳۸۲ق.
شناخت حدیث (مبانی فهم متن- اصول نقد سند)، مجید معارف، تهران: نبا، ۱۳۸۷ش.
شواهد التنزیل لقواعد التفضیل، عبید اللهبناحمد حسکانى، تهران: سازمان چاپ وانتشارات وزارت ارشاد اسلامى، چاپ اول، ۱۴۱۱ق
عیون أخبار الرضا۷، محمد بن على ابن بابویه، تهران: نشر جهان، چ اول، ۱۳۷۸ق.
فلاح السائل و نجاح المسائل، سید على بن موسى ابن طاوس، قم: بوستان کتاب، بیتا.
الکافی، محمدبن یعقوب کلینی، تهران: اسلامیه، ۱۳۶۲ش.
کامل الزیارات، جعفربنموسىبنمسرور ابن قولویه، نجف: انتشارات مرتضویه، ۱۳۵۶ش.
کتاب سلیم بن قیس الهلالی، سلیم بن قیس هلالى، قم: انتشارات هادى، ۱۴۰۵ق.
کشف الغمة، على بن عیسى إربلى، تبریز: چاپ مکتبة بنى هاشمى، ۱۳۸۱ق.
کمال الدین و تمام النعمة، محمد بن على ابن بابویه، تهران: اسلامیه، چاپ دوم، ۱۳۹۵ق.
مجمع البیان فی تفسیر القرآن، فضل بن حسن طبرسى، تهران: انتشارات ناصرخسرو، چ سوم، ۱۳۷۲ش.
المحاسن، احمدبنمحمد بنخالد برقی، قم: دارالکتب الاسلامیه، ۱۳۷۱ق.
المحرر الوجیز فى تفسیر الکتاب العزیز، عبدالحق بن غالب ابن عطیه اندلسى، بیروت: دارالکتب العلمیه، چ اول، ۱۴۲۲ق.
مستدرک الوسائل، حسین نوری، قم: مؤسسۀ آلالبیت، ۱۴۰۸ق،
مطالعۀ معنایی کتاب وحیانی، بازخوانی کاربردهای قرآنی، علیرضا فخاری، تهران: دانشگاه علامهطباطبایی=، ۱۳۹۴ش.
معانی الأخبار، محمدبن على بن بابویه، قم: جامعۀ مدرسین، چاپ اول، ۱۴۰۳ق.
المناقب آل أبی طالب۷، محمد بن شهرآشوب مازندرانى، قم: مؤسسه انتشارات علامه، ۱۳۷۹ش.
منهج الصادقین فى الزام المخالفین، ملافتح الله کاشانى، تهران: کتابفروشى محمدحسنعلمى، ۱۳۳۶ش.
نهجالبلاغه، محمد بن حسین شریف الرضی، قم: هجرت، چ اول، ۱۴۱۴ق.
الوجیز فی تفسیر الکتاب العزیز، على بن محمد على دخیل، بیروت: دار التعارف للمطبوعات، ۱۴۲۲ق.
وسائل الشیعه، محمد بن حسن حر عاملى، قم: مؤسسه آل البیت:، چاپ اول، ۱۴۰۹ق.
«بررسی دلالت عبارت «تبیان کلّ شیء» بر جامعیت قرآن»، محمد ابراهیم روشن ضمیر، آموزههای قرآنی، ۱۳۹۳ش، شمارۀ ۱۹.
«پژوهشی در رویکرد جامعیت مطلق قرآن»، علی غضنفری، پژوهشنامه تفسیر و زبان قرآن، ۱۳۹۶ش، شمارۀ دهم.
«تبیین راهکارهای عملی و نظری کسب تواضع و فروتنی بر مبنای تحلیل محتوای خطبۀ قاصعه امیرالمومنین۷»، صدیقه کاشفی، محمد عترت دوست و فتحیه فتاحیزاده، ۱۳۹۹.
«تحلیل محتوا»، روح الله رضوانی، پژوهش، ۱۳۸۹ش، ش اول،.
«تحلیل محتوای توحیدی امام صادق۷ با ابنابیالعوجاء»، فرشته معتمد لنگرودی، و بیبی سادات رضی بهابادی و محمد عترتدوست، شیعهپژوهی، ۱۳۹۷ش، شمارۀ پانزدهم.
«روششناسی فهم حدیث در فرایند سهگانۀ تحلیل متن، تحلیل محتوا و تحلیل گفتمان»، محمد عترتدوست، دو فصلنامۀ علمیپژوهشی حدیثپژوهی، ۱۳۹۸ش، ش بیست و یکم.
«رهاوردهای استفاده از روش «تحلیل محتوای کمی» در فهم احادیث»، محمد جانیپور، و رضا شکرانی، مجلۀ پژوهشهای قرآن و حدیث، پاییز و زمستان ۱۳۹۲ش، ش دوّم.
“Using thematic analysis in psychology”,Braun, V. & Clarke, V. (2006), Qualitative Research in Psychology, Vol. 3, No. 2, Pp. 77-101.
-Thematic networks: an analytic tool for qualitative research, Attride-Stirling, J. (2001).. Qualitative research, 1(3), 385-405.