قرآن کریم در ساختاری ویژه و منحصربهفرد در ذیل آیات و سطور ظاهری _براساس روایات ذوبطن بودن قرآن_ دارای لایههای معنایی است. یکی از این آیات و عبارات، آیۀ 87 از سورۀ حجر و عبارت "سبعاً من المثانی" است. نوشتار پیش رو روایات سؤالبرانگیزی را که مراد ار سبعاً من المثانی را ائمه علیهمالسلام میدانند با محوریت باب 39 از جلد 24 بحارالانوار با عنوان "أنّهم علیهمالسلام السّبع المثانی" که شامل ده روایت میباشد، از سه منظر مصدر، سند و متن مورد بررسی قرار داده و مشخص شد که این روایاتِ دهگانه از هر سه جهت دارای مشکلاتی میباشند که نه تنها پذیرش آنها را دشوار مینماید؛ بلکه داعیۀ جعل آنها را تقویت مینماید.
صالحی, فاطمه. (1402). مفهوم تأویلی سبعاً من المثانی در روایات بحاراانوار. فصلنامه علمی علوم حدیث Ulum-i Hadth, 28(1), 132-152. doi: 10.22034/hs.2023.48787.2675
MLA
فاطمه صالحی. "مفهوم تأویلی سبعاً من المثانی در روایات بحاراانوار". فصلنامه علمی علوم حدیث Ulum-i Hadth, 28, 1, 1402, 132-152. doi: 10.22034/hs.2023.48787.2675
HARVARD
صالحی, فاطمه. (1402). 'مفهوم تأویلی سبعاً من المثانی در روایات بحاراانوار', فصلنامه علمی علوم حدیث Ulum-i Hadth, 28(1), pp. 132-152. doi: 10.22034/hs.2023.48787.2675
VANCOUVER
صالحی, فاطمه. مفهوم تأویلی سبعاً من المثانی در روایات بحاراانوار. فصلنامه علمی علوم حدیث Ulum-i Hadth, 1402; 28(1): 132-152. doi: 10.22034/hs.2023.48787.2675