شهرت رویکرد متفاوت دو مدرسه قم و بغداد در تعامل با حدیث و معارف نقلی و معیارهای ایشان در اعتبار سنجی روایات، ترسیم فضایی کاملاً متفاوت و متقابل را از این دو مدرسه درپی داشته است. این در حالی است که نگاه حوزه بغداد به قم برخاسته از وامداری و دفاع از راویان و پاسداشت مشایخ و محتوای میراث ایشان است. گرچه مدرسه بغداد نقدهایی به برخی شیوههای میراث پژوهی و آرای رجالی قم دارد، اما توصیفات بلند فهرستنگاران بزرگ شیعه نسبت به مشایخ و مصنفات قم و اعتماد بر طرق نقل میراث از قم، گویای اعتنای خاص بغداد به این مدرسه عظیم است.
بهرامی, علی رضا, & حسینی, سیدعلی رضا. (1391). نگاه حوزه بغداد به راویان و آرای رجالی مدرسه حدیثی قم. فصلنامه علمی علوم حدیث Ulum-i Hadth, 17(65), 107-128.
MLA
علی رضا بهرامی; سیدعلی رضا حسینی. "نگاه حوزه بغداد به راویان و آرای رجالی مدرسه حدیثی قم". فصلنامه علمی علوم حدیث Ulum-i Hadth, 17, 65, 1391, 107-128.
HARVARD
بهرامی, علی رضا, حسینی, سیدعلی رضا. (1391). 'نگاه حوزه بغداد به راویان و آرای رجالی مدرسه حدیثی قم', فصلنامه علمی علوم حدیث Ulum-i Hadth, 17(65), pp. 107-128.
VANCOUVER
بهرامی, علی رضا, حسینی, سیدعلی رضا. نگاه حوزه بغداد به راویان و آرای رجالی مدرسه حدیثی قم. فصلنامه علمی علوم حدیث Ulum-i Hadth, 1391; 17(65): 107-128.